Hele, mami

23. 07. 2014 21:34:12
Teplý téměř letní vítr si pohrával s odhozenými papírky na perónu nástupiště. Seděla jsem na otřískané lavičce s reklamami za zády, vyhlížela do dáli a vychutnávala si pohodu nedělního odpoledne. Slunný den se odrážel uvnitř mě a já jsem s optimismem vyhlížela vlak, který se měl každou chvíli objevit. A už hlasitý nádražní rozhlas ohlásil příjezd vlaku a on si to opravdu přihasil rovnou na první nástupiště. Pak zaskřípali brzdy a velkolepé divadlo příjezdu vlaku vyvrcholilo. Otevřely se dveře a zašuměli první vystupující cestující. Natáhla jsem krk a vyhlížela syna, který se měl vrátit z víkendového výletu s oddílem. Ani se mi nechtělo vstávat z lavičky po pohodově prožitém víkendu. A už vystupovali první trpaslíci s velkými batohy, menším pomáhali mladí vedoucí. Všichni byli zdravě špinaví a vzájemně se pošťuchovali.

Asi desetiletý klučina vystoupil z vlaku poněkud těžkopádně a váhavě se ploužil po nástupišti. Zbystřila jsem a začala své zlenivělé vědomí uvádět do chodu. Ten kluk byl náš syn. Když se přiblížil, rozeznala jsem odřený nos, pak i odřené koleno a kalhoty od bláta. Když se na mě podíval, nasadil provinilý výraz a řekl: „Hele, mami“ Vytřeštila jsem oči. Kalhoty byli od pasu dolů roztržené, mezi tmavou špinavou látkou prosvítala dlouhá tržná rána na stehně, v širokém pásu kolem rány byla sedřená kůže. V zlé předtuše jsem mu vyhrnula tričko, půlku břicha měl sedřenou. Kolem nás se utvořil tichý kroužek dětí. Mladý vedoucí rozpačitě přešlápl z nohy na nohu. „Noo, on nám spadl ze skály, hrál si s nožem a nějak nešťastně uklouzl“ odpověděl tiše na nechápavý výraz v mých očích. „Byla to nešťastná náhoda,“ dodal smutně. Nedělní pohoda odjela vlakem, který právě mizel z nádraží. Prohlídku všech zranění jsem ukončila u podezřele vypadající nohy. Byla oteklá a dalo se na ní špatně došlápnout. Mozek mi pracoval na plné obrátky. Bylo rozhodnuto – hurá do nemocnice. Jenom v autě jsem se synka rychle zeptala: „Co jsi, prosím Tě, dělal?“ „Hele, mami, hrál jsem si s nožem, spadl mi a já jsem ho šel hledat a spadl jsem taky...byla to nešťastná náhoda,“ ozval se ze zadního sedadla tenký hlásek.

Ačkoli venku svítilo sluníčko a rozevlátý vítr přinášel první letní vůně, strohá nemocniční čekárna byla překvapivě plná. Odevzdaně jsme se posadili a čekali. Po hodině a ještě nějaké chvilce se události pohnuli kupředu. Ordinace, rentgen, čekárna, ordinace... Lékař si mě přísně změřil pohledem přes skla brýlí. „Co dělal?“ Rozpačitě jsem přešlápla z nohy na nohu. „Hrál si na svahu a sklouznul dolů, byla to nešťastná náhoda, byl na výletě s oddílem.“ Sádrovna...“Ty kluku, meješ si ty nohy vůbec někdy? ...Tak jednou za rok, co?“ láteřila zdravotní sestra. Vzala jsem ho do nemocnice rovnou z nádraží. Asi jsem něco přece jenom podcenila. Ale neříkala jsem nic. Snažila jsem se, aby to vypadalo, že tam vůbec nejsem. Doma syn klidně poskakoval na berličkách s nohou v sádře kolem stolu a plánoval, jak se mu budou kamarádi ve škole podepisovat na sádru. Vyčerpaně jsem vybalovala z batohu věci po povedeném víkendu. Nadcházel dlouhý měsíc plný komplikovaných přesunů se sádrou, zrušených letních víkendů u známých na chatě a bez koupání, protože s nohou v sádře nejde plavat.

Po měsíčních peripetiích nám konečně sundali sádru. Synek seděl na sedačce a zálibně si prohlížel bledou nožku, uvolněnou ze sádrového objetí. „Hele, mami,“ začal sám od sebe, „Byli jsme na takový zřícenině. Já jsem si tam u kraje házel s nožem a on mi tam někam zapad, tak jsem ho chtěl najít...no a pak jsem přelez takový dřevěný zábradlí, který se strašně kývalo a taky ty červený pásky, co tam byly natažený a najednou jsem z tý skály padal dolů...Vidiš, mami, byla to nešťastná náhoda, já jsem ti to říkal...“

Pokud by Vám tento příběh něco připomínal, pak jakákoli podobnost je čistě náhodná.

Autor: Kateřina Sukačová | středa 23.7.2014 21:34 | karma článku: 13.27 | přečteno: 405x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Letní povídka

Danka Štoflová

Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!

Vdala jsem se za Tammyho, čerokézského indiána, žijícího v New Yorku. Ukázal mi, že život je zvláštní a mnoho věcí nevidím. Jenže já jsem česká holka a vím toho dost. Každý v New Yorku má svého psychoterapeuta, je drahý a k ničemu

27.6.2022 v 13:00 | Karma článku: 46.36 | Přečteno: 10305 | Diskuse

Danka Štoflová

Kulový blesk - aneb Nedám ti svůj hrnec!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně, na úpatí Great Smoky Mountains. Indiáni jsou pověstní svojí mlčenlivostí. Tak přesně ta mi leze děsně na nervy.

23.6.2022 v 10:31 | Karma článku: 46.20 | Přečteno: 5613 | Diskuse

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 369 | Diskuse

Danka Štoflová

Rozkošná sexy piha, přímo pod zadkem!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně poblíž indiánské rezervace, snad šťastně. Byla jsem a vždycky budu žárlivá. I když vím, že kolečka osudu zapadla přesně na ta správná místa.

16.6.2022 v 10:53 | Karma článku: 47.11 | Přečteno: 16284 | Diskuse

Danka Štoflová

O dívce jménem Faith

Vdala jsem se za indiána z kmene Čerokí, a žijeme v Severní Karolíně poblíž Národního parku Great Smoky Mountains.Indiáni věří, že osudy lidí a naší planety se odvíjí v cyklech.V cyklech zvláštních a neuvěřitelných, až srdce bolí.

14.6.2022 v 9:20 | Karma článku: 46.18 | Přečteno: 4928 | Diskuse
Počet článků 1 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 405
Je divná doba, co ještě nezačalo, už končí, léto je ve slevě a těsně po něm začínají Vánoce.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...